Vjeruje nam više od 80.000 kupaca!
Telefonske narudžbe: 01 / 67 00 165
od ponedeljka do petka između 8:00 i 16:00
  • Telefonske narudžbe
    01 / 67 00 165Besplatna dostava za sve
    narudžbe iznad 500 kuna
Iskanje po modelu:
1
2
3

Računalni miševi

Računalni miš jedan je od najraširenijih uređaja za interaktivni rad s računalom. Običan miš opremljen je gumbima, a srednji gumb često se kombinira s kotačem, koji osim pritiska omogućuje i rotaciju.


Izvor slike: superamir.be

Uređaj smo od samog početka nježno nazivali “miš”, jer je po svom izgledu - dva gumba i kabel - bio najsličniji mišu. Nikad kasnije nismo promijenili ime.” - D. Engelbart

Međutim, tehnolozi su tražili više tehnički zadovoljavajuće pojačanje za ime. Naziv miša tako bi također trebao značiti m.o.u.s.e. =  “manually- operated user selection equipment” odnosno uređaj za odabiranje sa ručnim upravljanjem.


Zaokret računalne revolucije

9. prosinca 1968. vizionar dr. Douglas Engelbart na računalnoj konferenciji  predstavio je novi način rada s računalom. Uređaj koji je koristio bio je sličan drvenoj kutiji na čijem se vrhu nalazio gumb, pa je žica vodila od njega do računala. Bio je to uređaj koji je potaknuo razvoj popularnog miša i evolucije računala. Dr. Engelbart je tako pokazao novi način rezanja, lijepljenja i kopiranja dijelova teksta.

Da 80-te nikad ne bi završe

Na slici s lijeva na desno: Microsoftov miš sa zelenim očima, 1983. godina (slika: troubleshootiissues.com), Appleova Lisa, 1983. godina (slika: lowendmac.com) in Logitechova P4, 1982. godina (slika: computerweekly.com)

Od kuglice do lasera

Sjećate se dana kada ste morali rastavljati miš kako biste mogli očistiti prašinu koja se nakupila između kuglice i senzorskih kotača? Srećom, kotači su se oprostili s početkom novog tisućljeća, a predstavljen je i prvi optički miš. Svjetlost miša svijetlila je na podlogu, a senzor postavljen iznad njega "zarobio" je površinu nekoliko tisuća puta u sekundi i na temelju obrade slike odredio u kojem smjeru je korisnik pomaknuo miš.

Prva generacija ovih miševa, naravno, imala je kabel, jer je problem bio u osiguravanju dovoljno snage za svjetlo, senzor i također procesni čip. Ali čak ni prva generacija miševa nije uspjela potpuno bez problema, jer se pokazao problem brzim pokretima. Ako je korisnik trznuo miš, njegov pokazivač samo je skočio na zaslon, a zatim trenutak "kliknuo" u suprotnom smjeru prije nego što je ponovno uhvatio pravi smjer, usporavajući pritom pokret ruke.

A kako se zna da je zarada prije svega u dijelu interneta za igrače, tehničari su razvili bolji optički senzor koji je obećao dvostruko veću točnost pokreta. Veća preciznost pokazala se kao nešto što još uvijek podliježe problemu koji je ranije opisan, ali razvoj je nastavljen i nastala je treća, a zatim četvrta generacija optike. Opet pod vodstvom Logitecha, četvrta generacija, donijela je brže optičke senzore koji su dopuštali udarce duljine puta oko metra u sekundi i konačno ispravno odredili smjer.

 


Trenutno imamo miševe šeste do sedme generacije. Ali već u petoj generaciji došlo je do skoka u tehnologiji s optičkog na laser. Prvi laserski senzor snimio je pozadinu 20 puta točnije od optičke. Sa 6000 sličica u sekundi brzina praćenja, premašila je sve što smo prethodno vidjeli. S ovom točnošću, laserski senzor detektira čak i malo pomicanje koje optički senzor nije mogao.

U najnovijoj generaciji, koju je Logitech ponovno revolucionirao, postojeći je laserski senzor redizajniran da djeluje čak i na staklu, ogledalu kao reflektirajuća baza (tehnologija je spektakularno nazvana Darkfield laser), te čak i na staklenom stolu za kavu. Sjajan primjer ove vrste miša je Logitech Laser MX Master.

Negdje između, većina miševa također je izgubila kabel jer su postojali problemi s premještanjem miša (kabel se voli zaglaviti), pa je kao rezultat toga raznolika ponuda bežičnih miševa. Posljednjih godina RF tehnologija poboljšana je do te mjere da bežični miševi mjesecima rade bez mijenjanja baterija, dok je prijemnik sa strane računala optimiziran za brz prijenos informacija i beskompromisnu komunikaciju. Postoji i sve širi raspon miševa koji omogućavaju punjenje putem USB priključaka ili čak Qi punjenja.

 

Odaberite odgovarajući stil, veličinu i svrhu.

Pravi miš za Vas je onaj čiji oblik slijedi prirodnu konturu vašeg dlana - miš mora održavati prirodni položaj Vaše rukeDobar računalni miš dizajniran je tako da smanji vjerojatnost oštećenja zgloba zbog ponavljajućih pokreta.

Osim veličine samog miša, koja bi trebala biti primjerena veličini Vašeg dlana, važna je i njegova težina, jer pravilna težina značajno pridonosi točnosti rada.

Što se tiče točnosti miša (oznaka dpi.), potrebno je znati koliko je ekran velik i koja je njegova rezolucija. Što je viša osjetljivost miša (veći dpi.), kraći ili manji će biti Vaši pokreti, a što je veći ekran i veća je rezolucija (marka u px), onda nam je potreban osjetljiviji miš.

Stoga pri odabiru miša pazite da nije prevelik ili premalen. Budući da Vam takav miš ne dopušta naknadno dodatno podešavanje, savjetujemo vam da izmjerite dlan i provjerite koji je Vaš prirodni položaj ruku. Znamo da je računalni miš pogrešne veličine, kada postoji mnogo prostora između miša i Vašeg dlana. Ako je miš odgovarajuće veličine, dlan će se potpuno odmarati na njegovoj površini. Prije svega, pri kupnji treba biti oprezan, jer fotografije proizvoda mogu dovoditi u zabludu, jer se u većini slučajeva ne prikazuju ili ne mogu prikazati u stvarnoj veličini proizvoda. Pri kupnji vodimo računa o dimenzijama proizvoda i uspoređujemo ih s dimenzijama našeg dlana.


57 mm x 95 mm

85,7 mm x 126 mm

99,8 mm x 132,5 mm

Za svakog ponešto

Možete birati između vertikalnih, ergonomskih, žičnih, bežičnih ili igraćih miševa. Na tržištu definitivno postoji nešto za svakoga.

Okomiti miševi, baš kao i drugi ergonomski, vode računa o ispravnom obliku dlana tijekom upotrebe. Oblik okomitog miša stavlja dlan u položaj koji se najlakše može usporediti s postavljanjem dlana prilikom pucanja pištoljem ili držanja štapa.

Za sve ljubitelje igara preporučuje se kupnja gaming miševa koji su posebno prilagođeni potrebama računalnih igrača. Više gumba za više značajki, brži odaziv i bolja točnost.

 

Pravilna upotreba računalnog miša

Čak i ako odabrani miš savršeno odgovara Vašim potrebama, nepravilnim korištenjem možete naštetiti zdravlju.

Evo nekoliko točaka za pravilno korištenje računalnog miša:

  • stavite dlan na stražnju stranu miša,
  • dlan ne bi trebao dodirivati površinu miša - na taj način možemo smanjiti opterećenje karpalnog tunela
  • postavite prste na gumbe na prednjoj strani računalnog miša. Prsti trebaju sezati do vrha gumba ili samo do ruba,
  • pri radu s računalnim mišem pomičite cijelu podlakticu, a ne samo zglob i dlan - na taj način aktiviramo i veće mišiće u ramenu i nadlaktici.